Brev:
Brat ammestop? Eller fortsat ingen fast føde...
9. januar 2012
Alder:
9 mdr.
Brat ammestop? Eller fortsat ingen fast føde...
Kære Helen,
Jeg skriver til dig, fordi jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal stoppe amningen.
Jeg har tvillinger, en dreng og en pige, på næsten 9 mdr. De blev født tre uger før termin. Jeg har fuldammet begge, indtil de var 6 måneder, og forsøgte derefter at starte op med grød.
Min søn vil stadig ikke spise grød eller noget som helst andet! Jeg ammer derfor stadig, selvom de tilbydes grød, rugbrødshapsere, grønsagsstykker, frugtmos, frugtbidder osv. osv.
Min datter har været mere tilbøjelig til fast føde, omend ikke fuldstændig begejstret. Min søn er totalt uinteresseret i maden. Han drejer hovedet og åbner ikke munden. Det kan med stor underholdning og afledningsmanøvrer, lykkes os at klemme 4-5 skefulde grød i ham, men udelukkende fordi vi skal 'snyde' det i ham.
Jeg har forsøgt at drosle amningen ned, hvilket har resulteret i en meget sulten dreng om natten. Vores nætter er derfor et helvede.
Og jeg ammer mange, mange gange begge børn om natten.
Jeg er bange for, at jeg er kommet for sent i gang med grøden, og overvejer derfor det bratte ammestop for at få kickstartet spisningen. Hvad kan du anbefale mig at gøre? Ingen af mine børn er vant til sutteflaske, men drikker fint fra glas.
Jeg er mildest talt rimelig desperat, og trænger til et godt råd.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen,
Ditte