Brat ammestop? Eller fortsat ingen fast føde...

9. januar 2012

Alder:
9 mdr.

Brat ammestop? Eller fortsat ingen fast føde...

Kære Helen,

Jeg skriver til dig, fordi jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal stoppe amningen.
Jeg har tvillinger, en dreng og en pige, på næsten 9 mdr. De blev født tre uger før termin. Jeg har fuldammet begge, indtil de var 6 måneder, og forsøgte derefter at starte op med grød.

Min søn vil stadig ikke spise grød eller noget som helst andet! Jeg ammer derfor stadig, selvom de tilbydes grød, rugbrødshapsere, grønsagsstykker, frugtmos, frugtbidder osv. osv.

Min datter har været mere tilbøjelig til fast føde, omend ikke fuldstændig begejstret. Min søn er totalt uinteresseret i maden. Han drejer hovedet og åbner ikke munden. Det kan med stor underholdning ...

Annonce

... og afledningsmanøvrer, lykkes os at klemme 4-5 skefulde grød i ham, men udelukkende fordi vi skal 'snyde' det i ham.
Jeg har forsøgt at drosle amningen ned, hvilket har resulteret i en meget sulten dreng om natten. Vores nætter er derfor et helvede.
Og jeg ammer mange, mange gange begge børn om natten.

Jeg er bange for, at jeg er kommet for sent i gang med grøden, og overvejer derfor det bratte ammestop for at få kickstartet spisningen. Hvad kan du anbefale mig at gøre? Ingen af mine børn er vant til sutteflaske, men drikker fint fra glas.
Jeg er mildest talt rimelig desperat, og trænger til et godt råd.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina